Studio: Polyphony Digital
Premiera: 28 kwietnia 2001
 
Premiera Gran Turismo 3: A-Spec (PlayStation 2)

Gran Turismo wydawane od 1997 roku przez japońskie studio Polyphony Digital wyłącznie dla konsol Sony PlayStation, jest jedną z jej flagowych serii, a ponadto od zawsze pokazem jej możliwości sprzętowych.

Gran Turismo 3: A-Spec pojawiło się na japońskim rynku nieco ponad rok po premierze konsoli PlayStation 2 w dniu 28 kwietnia 2001 roku, z miejsca stając się jej olbrzymim hitem i najlepiej sprzedającą się odsłoną całej serii, z blisko 15 milionami kopii, które znalazły swoich nabywców!

Choć liczba samochodów jakie oddano graczom została znacząco zmniejszona w porównaniu do Gran Turismo 2 (z 650 (!) do "zaledwie" 181), to tak na prawdę ciężko mieć za złe deweloperom, gdyż skok technologiczny jaki dzielił obie generacje konsol PlayStation był ogromny! Auta w pierwszych dwóch częściach serii składały się z ok 300 wielokątów, podczas gdy trzecia część oddawała już pojazdy składające się z 4000, a to blisko 13.5x więcej - 13.5x bardziej szczegółowo! Praca jaką wykonali projektanci była iście tytaniczna!

Fantastyczna grafika, model jazdy, dźwięk i możliwości rozgrywki sprawiły, że GT3 stał się SIÓDMYM najlepiej ocenianym tytułem wszech czasów konsoli Sony PlayStation 2 spośród 4380 wydanych na nią tytułów.

Jest więc to jedna z pozycji, która musi zagościć na półce, każdego posiadacza konsoli Sony PlayStation 2!

Intro z gry Gran Turismo 3: A-Spec
Pozostałe artykuły

Premiera procesorów Intel 80286

Premiera: 1 lutego 1982
Producent: Intel

2 lutego 1982 roku, firma Intel wydała na świat nowy 16-bitowy procesor 80286, zbudowany z 134,000 tranzystorów. Początkowo dostępne procesory 286 oferowały prędkość 5MHz, a ich największą innowacją była wprowadzona po raz pierwszy do procesorów x86 obsługa trybu chronionego pamięci ("protected mode"). Była to kluczowa funkcja aby zapewnić pracę w systemach operacyjnych z aplikacjami wielowątkowymi.

Czytaj więcej...
 

Premiera Commander Keen (PC)

Premiera: 14 grudnia 1990

14 grudnia 1990 roku wydana została gra, która wpłynęła na bieg historii i dała podwaliny do powstania takich gier jak Wolfenstein-3D, Doom czy Quake oraz całego studia id Software.

Czytaj więcej...
 

Worm:W32/Slammer a'ka SQL Slammer uderza w niezaktualizowane systemy Microsoft SQL Server 2000

Data wydarzenia: 25 stycznia 2003
Nazwa kodowa: SQL Slammer

Worm:W32/Slammer a'ka SQL Slammer uderzył w niezaktualizowane systemy Microsoft SQL Server 2000, w sobotę 25 stycznia 2003 roku o godzinie 5:30 czasu Greenwich (6:30 czasu polskiego), infekując 75000 serwerów sieciowych w zaledwie 10 minut!

Czytaj więcej...
 

Jack Tramiel rezygnuje z pełnienia funkcji w Commodore International

Data wydarzenia: 13 stycznia 1984

13 stycznia 1984 roku (ówcześnie w piątek 13-go...), Jack Tramiel niespodziewanie zrezygnował z pełnienia funkcji w zarządzie firmy Commodore International, której poświęcił połowę swojego życia, po czym zniknął na niemal 4 miesiące [1]. To był prawdziwy szok dla branży oraz akcjonariuszy, zwłaszcza w sytuacji ogromnego triumfu związanego ze sprzedażą komputera Commodore 64 i spektakularnego w branży przychodu w 1983r. sięgającego miliarda dolarów.

Czytaj więcej...
 

Komentarze do artykułu